06 enero 2011

La Wacom


Finalment, els Reis d'Orient han llegit la meva carta i, amb ajuda del meu fill (mig artista ell), m'han deixat una tableta digital Wacom Pen & Touch. Després de trastejar una estona he aconseguit que funcioni amb Linux i ara la puc fer servir tant amb el MyPaint com amb l'equivalent lliure del Photoshop, el GIMP. Val a dir que ambdós programes tenen versió per a Windows, Mac i són bastant complets.
He dedicat part del matí del dia de Reis a practicar amb el llapis, i la veritat és que m'ho he passat genial, sobretot veient les enormes possibilitats que té la pintura digital. Ara estic fent un petit tutorial (autodidacta, of course) per aprendre a pintar cares i ben aviat publicaré alguna caricatura.
La caricatura que acompanya aquesta entrada la vaig fer com a pràctica del tutorial, però amb el ratolí i, sincerament, crec que això promet.
De moment he fet aquest ocellet per practicar amb el llapis...